25 Aralık 2011 Pazar

Yıkamazsınız yıkmasına...


...ama düşürün lütfen.

Şu şike hikayesi kaleme alınmaya başladığı günden bu yana kaç yazı yazdım bilmiyorum. Tek bildiğim, ilk gün yazdıklarımın hala arkasında olduğumdur.

Aziz Yıldırım tarafından yazılan, Kadıköy Meydanı'nda Yasemin Merçil tarafından bugün okunan  mesajda "Bizler suçsusuz, dimdik ayaktayız. Biz temiziz diyen herkesten daha da temiziz." [1] şeklinde geçen ifade beni ilk güne geri götürdü.

"Dava zaman aşımının 15 sene olduğu, bahsedilen soruşturma bu kadar kapsamlıysa eğer 1996-2011 arasında yenen her nanenin ortaya konması gerektiği ve sonuç ne olursa olsun Fenerbahçe'nin bu ülkeden daha temiz olduğunu kimse unutmasın." [2]

Üç kuruşluk hukuk bilgimle (an itibarıyla rahat 300 kuruşluk olmuştur hukuk dimağım) 4 Temmuz sabahı yazdıklarımın son paragrafı yukarıda. Üzerinden altı ay geçmesine rağmen değişen hiçbir şey yok.

İlk fotoğrafta görünen baba Fenerbahçe'ye inanıyor. Küçük kuzusu kucağında bugün Kadıköy'de...
Elleri öpülesi bu teyzem Fenerbahçe'ye inanıyor. Kendisi ve askerdeki torunu için Kadıköy'de...
"Mehmetçik Basri" de gün boyu üzerimizde dalgalanarak bugün güç verdi bize Kadıköy'de.
Ben Fenerbahçe'ye inanıyorum ve sizin inanıp inanmamanızla zerre kadar ilgilenmiyorum. Tek istediğim kafamdan kanlar aksa da bandajımı yaptırıp rahmetli Basri Dirimlili gibi oyuna devam etmek. Her gün yeni ve adi darbelerinize maruz kalmaktansa, bir kere düşmeye bin kere razıyım.

[1] http://www.fenerbahce.org/fb2008/detay.asp?ContentID=27190
[2] http://ucheokechukwu.blogspot.com/2011/07/fenerbahcem-benim.html

16 yorum:

Adsız dedi ki...

sizi takip ederim yazıyı sonuna kadar okumadım çünkü az çok görüşleriniz biliyorum ama iddinameyi okudum şunu sormak isterim bu ne yürüyüşüydü biz fenerbahçeliyiz her zaman fenerbahçe nin yanındayız mı yoksa bi yanlışın arkasında durma yürüyüşümüydü bence yanlış bi hataya düşüyorsunuz

Okechukwu dedi ki...

Yazının sonunu okusaydınız keşke, son paragrafta yazıyordu düşündüklerim...

Ben Fenerbahçe'ye inanıyorum ve sizin inanıp inanmamanızla zerre kadar ilgilenmiyorum. Tek istediğim kafamdan kanlar aksa da bandajımı yaptırıp rahmetli Basri Dirimli gibi oyuna devam etmek. Her gün yeni ve adi darbelerinize maruz kalmaktansa, bir kere düşmeye bin kere razıyım.

muyek dedi ki...

Miting FB degil Aziz Yildirimi, uc kagitci muhasebeciyi, milletle Sike gorusmeleri yapan Aziz Yildirimin masasi Ilhan Eksioglunu savunma gunuydu. Ne kadar aci ki bu adamlari destekleyen adamlarda tarafsiz , objektif yorumcu Ridvan Dilmen, super ahlakli sonradan yazar olmus Ercan Saatci ve nabza gore serbet vermenin ustadi Ogun Altiparmak.

Fb'liyim ama su saydigim insanlardan igreniyorum neden mi cunku bu adamlar at gozluguyle, goz gore gore koru korune igrenc fanatik, objektif olmayan fikirlerini cahil cuhelaya empoze eden adamlar. Aziz Yildirim ve cetesi bu kulubun gunahidir, ayibidir. Miting yapiliyorsa gidip FB desteklenir, Aziz Yildirimin kizi, 7 sulalesi cagirilip show yaptirilmaz babam kurban gitti diye.

Okechukwu dedi ki...

Sahtekar muhasebeci dediğin adamın iki oğlu ellerinde sarı karton, babalarına sevgilerini gönderirken hiç burulmadın mı?
İnsan olduğunu varsayarak soruyorum bunu sana, bıraktım Fenerli ya da fenersiz olmanı...

Bırakın bu objektif Fenerbahçeli taklidini.Aziz Yıldırım Fenerbahçe başkanıdır ve ondan önce başkanlık yapmış 33 insandan bir farkı yoktur. Adil olarak yargılanmadığını, bu işin manipule edildiğini ve siyasi olduğunu eşek olsa anlayabilir. Bu bakış açısıyla olaylara bakanların yıldırım nefreti baki oldukça, onlara semer vuran maalesef çok olacak.

Oz dedi ki...

insaniyet, eli öpülesi teyze, tüyü bitmemiş yetim, babasını özleyen yavrucak gibi duygu sömürülerini ve konuyla ilgisi olmayan demagojiyi bir tarafa bırakmanızı tavsiye ediyorum. ortada bir kötülük varsa ya bunun yanındasınızdır ya karşısında. siz çok net bir şekilde kulübünüze tarihinde görmediği kötülüğü yapan bir çetenin yanındasınız.

Okechukwu dedi ki...

Oz mu Öz mü ondan emin olmam lazım önce.
Savcı Zekeriya Öz ile bir yakınlık varsa ayağımı denk alacağım da...

"ortada bir kötülük varsa ya bunun yanındasınızdır ya karşısında."

ortada bir kötülük var mı?
ben bilmiyorum.
şu cümlenden anladığım kadarıyla sen de emin değilsin aslında.

ama bir sonraki cümlende sana dayatılan algıya yenilmiş ve beni de çete yandaşı ilan etmişsin.

ergenekon, kck ya da balyoz sanıklarına karşı yine bu kadar acımasız mısın? yoksa onların bunca senedir içerde boş yere yattığına dair insani kuşkuların mı var?

hepimiz insanız ve de aynı ülkede yaşıyoruz. bugün duygu sömürüsü ya da demagoji diye isimlendirdiğin şeyler için umarım üzülenlerden olmazsın. daha da önemlisi inşallah sen esas oğlan olup da senin için üzülenler olmaz.

muyek dedi ki...

Muhasebeci 2 oglunun serefini 2 paralik edicegini bile bile gidip sike gorusmelerine alet oluyorsa daha da beter olsun hic cikamasin, vicdanim hicte sizlamiyor.

Aziz Yildirim bu klubun daha onceki 33 baskanindan farklidir cunku digerleri bu kadar vicik vicik pisligin icine batmamistir.


Adil sekilde yargilanmiyor hadi peki, butun cikan belgelere, gorusmelere ragmen mi bu adamin sucu yok sayilsin? Adam cete kurmus, Olgun Pekerle kanka olmus , nitelikli dolandirici olarak mac ayarlamakta futbolcu satin almaktan suclaniyor delillerle , Aziz Yildirim sen ne buyuk serefli adamsin butun insanlari ne de guzel keriz yerine koyup uyuttun mu diyelim guzel kardesim ?

Objektif taklidi yapmiyorum, onurlu FBli durusu sergiliyorum, bile bile pisligin icine batmis adamlari savunmuyorum. Varsin keske FB sampiyon olmasaydi gecen senede, Aziz Yildirim kicini kurtarmak adina bizi bu kadar rezilligin icine itmeseydi bunu demek iste objektiflik gerektirir , yoksa her yol mubahtir kazanmak ugruna degil..

Okechukwu dedi ki...

Hangi delillerden, hangi belgelerden bahsediyorsunuz siz?
Serde savcılık mı var, ya da şike görüşmeleri yapılırken oralarda mıydınız?
Delillerle satın alınan futbolcular?...
Onlar kimdi, süreci baya yakından takip ettim ama bırak sonuna eklediğin çoğul ekini, ben bir tane bile futbolcu bilmiyorum şike yaptığı belgelenen.

Yoksa siz şu meşhur gizli tanıklardan biri misiniz?

İnsanların senelerce haksız yere özgürlüklerinden alıkonulduğunu bir ülkede yaşıyorsunuz beyfendi. Yoksa siz bu ülkede yaşamıyor musunuz?

Oz dedi ki...

hmmm demek ağlayan yavrucak /yaşlı teyze / mehmetcik basri duygu sömürüsü işe yaramadı ikinci plana geçtik: faşizm kurbanı demokrasi şehidi mazlum aziz yıldırım (yanında bir ölçek bu faşizm bir gün sizi de yakar tehdidi ile....)

bu da tutmazsa ne diyeceğiniz belli: sadece biz mi yaptık? herkes yaptı. yayın gelirleri namına bizi affedin. ama pardon zaten kulübün şu andaki resmi söylemi bu değil mi?

Siz dahil kulübü temsil eden bir kişinin bile çıkıp "biz şike yapmadık. ispatlayın gerekirse 3üncü lige gideriz" diyememesi trajikomik.

gerçek şu ki aziz başkanınız formanızın tam da arma kısmının üstüne hacetini yaptı ve siz beni bile utandıran bir şekilde o armayı değil aziz başkanınızı savunuyorsunuz.

bu saatten sonra aziz başkanınız isterse hapistenn çıksın ve 100 sene daha başkanlık yapsın. Formanın üstündeki leke ve koku asla çıkmayacak.

Okechukwu dedi ki...

Psikolojide elbet afilli isimleri vardır ama senin benim anlayacağım şekilde tanımlamak gerekirse, bunun adı tam olarak önyargı.

Öyle bir önyargı ki, bana kulübü teslim yetkisini verebilecek ve de kulübü resmi olarak teslim eden asbaşkan ali koç'un Ağustos ayının sonlarında yaptığı şu açıklamayı unutacak kadar gözü kör, algıları yetersiz kılan bir önyargı.

http://www.kure.tv/webtv/788-spor/ali-koc-bizi-bank-asya-ligine-dusurun/2096-Bolum/96573/

Bana gelecek olursak,ben ilk günden beri düşürülsün istiyorum taraftarı olduğum takım. şu altına yorum yazdığın yazı bak bakalım nasıl bitmiş.

suçlu ya da suçsuz olduğuna dair siz savcı ve hakimler kadar kati bir kararım yok. ama yine de düşürülürse fenerbahçe, kocayan kurt misali sizlerin maskarası olmayacaktı. yargı sürecinin ardından suçu varsa cezasını çekmiş, yoksa itibarını geri kazanmış olacaktı ama olmadı. biz istemedik diye mi yoksa yayın gelirleriyle nefes alan büyük kulüpler yüzünden mi?

düşün bir kez daha diyecektim ama önyargılarını unuttum. boşuna yorma kendini.

muyek dedi ki...

Ben Türkiye'de yaşıyorum ve Temmuzdan beri her gazete sutununda, her TV yayınında şike belgelerini kör olmadığım için görebiliyorum sen nerede, hangi ülkede yaşıyorsun ki davul çala çala şike yapan insanları hala savunuyorsun burada ?

Bütün telefon kayıtları, resimler , belgeler hepsi düzmece herşey zaten serefi zirve yapmış Aziz Yıldırım ve arkadaşlarını bitirmek adına yazılmış bir senaryo.

Aziz Yıldırım aslında melek gibi adamdır, hiç iğrenç egolarının peşinden gitmez , çok centilmen adamdır, diğer klüpleri küçümsemez, kendi taraftarına FB Cumhuriyettir, Biz Bize Yeteriz gibi aşşağılık , düşmanca sloganlar empoze etmez.

Benim gördüğüm Aziz Yıldırım çıkarları uğruna kazanmak için her yol mübahtır diyen bir Başkan , sen nasıl tanıyorsun Oktay kardeş bir yazda okuyalım tanıyamadığımız Başkanımızı.

Okechukwu dedi ki...

Askelik yaptığım vakit TSK hakkında fikir sahibi olmuş ve de nice usulsüzlüğe şahit olmuştum.
Sonra şu ismi seçilirken bile insanların kutsalına hakaret amaçlanan ergenekon zırvası başladı.
dedim doğrudur, silahlı kuvvetlerin içinde de çok sahtekar var. sonra genişledi, genişledi, genişledi ve neredeyse özgür muazzaf subay kalmadı dışarıda.
işte o zaman sordum kendime, bunların hepsi mi sahtekar yoksa bu işte başka bir iş mi var...
ne alakası var arkadaşım diyeceksin, o zaman gelelim şikeye;

savcının iki tane maşa ile - ne tesadüftür ki aynı maşalar ergenekon ve balyozda da bayrak taşıdılar- servis ettiği belgelerden mi bahsediyorsunuz şike belgesi diye?

hani gizlilik kararı olan soruşturmanın basına sızdırılan belgeleri mi?
hani aman deliller kararmasın diye insanları tedbir amaçlı tutuklayıp sonra gazetelerde okuduğumuz belgeler mi?
para alırken görüntülenen emenike fotoğrafı mı yoksa o belgelerden biri? -ben hala göremedim o fotoğrafı, varsa lütfen paylaş ki aziz yıldırım hakkında yazarken kullanabileyim.-

...
Ben Aziz Yıldırım'ı savunmuyorum. Fenerbahçe Spor Kulübü Başkanı'nı savunuyorum ta ki eğer suç işlemişse bu ispatlanana ve hüküm giyene dek.

muyek dedi ki...

Iste o savundugun insan FB klubune yakismayan biri Oktay bunu anlatmak istedigimi anla. Egolari ugruna herseyi yakan yikan bunu da ama ben FB cok seviyorum yalani arkasina gizleyen biri.

Keske bizim baskanimizda centilmen, kibirsiz , insan evladi biri olsa keske ben de FB olarak gurur duysam. Ama bu mahkemeler, sike sureci olmadan da bu insanin ne kadar karanlik, ne kadar dedikodunun icine batip ciktigi gunes gibi ortadaydi.

Aziz Yildirim Turk futbolunda fitne fesati fitilleyen adamdir. Cok iddali olucak belki ama bu zamana kadar insanlar bu kadar birbirlerine dusman degillerdi, bu kadar ahlaksizlik diz boyu degildi FB'de. Bilicanin cukur kazmasi, Volkanin kiciyla top istop etmesi, Emrenin bogaz kesme hareketleri kufurleri, tehtidleri biraz karakterli bir baskan ve yonetim tarafindan 50 kere cezalandirilirdi. Ama iste bastakiler boyle densizliklere, ahlaksizliklara musade etmese , futbolcularda boyle davranmaz.

Nereden nereye degil mi ..

Okechukwu dedi ki...

Ayrıldığımız nokta benim Aziz Yıldırım'ı deliler gibi sevmem senin nefret etmen değil ama.
Ben insanların adil olarak yargılanmasını suçu kanıtlanırsa cezasını çekmesini istiyorum, sen ise nefret ettiğin için yargılanmadan asılmasını istiyorsun.
Asılmak yazarken abartmadığımı biliyorum, nefretin o kadar büyük ki ölse sevineceğin konusunda hiç bir şüphem kalmadı.

Ve de asıl anlaşamadığımız nokta, deliller belgeler vs. derken çok eminsin kendinden ama hani dediğim vakit ben aziz yıldırım'ı sevmiyorum o çok kötü bir insan yazıyorsun.

Adsız dedi ki...

Bu arkadaşlar Fenerbahçe stadına 6S bayrağı dikip, ASyene fener taraftarını yarıyarıya istemeyip fitili ateşleyenlere ne diyorlarmış?

Husmin_yellow dedi ki...

Muyek ben senin Fenerbahçeli olduğundan şüpheliyim bence sen FENERBAHÇELİLERİn arasına nifak tohumları atmak için gelen birisisin. Tarafsız bakıyorum derken bile sen savcının tarafından bakıyorsun. Ve hala şikeden bahsediyorsun her şey ortada diyorsun. Ortada olan iddaları savcı bile açıklayamıyor. Tüm iddalar çürütüldü. Başka iddan varsa sen açıkla lütfen...