21 Aralık 2009 Pazartesi

Amerikan Futbolu Olmuş Korumalı Futbol

Geçenlerde Fb Tv'de spor haberlerini izlerken denk geldim. Nfl'den maç sonuçları verilirken ilginç bir skor işittim. Acaba yanlış mı duydum diye kafayı kaldırıp bakınca gözümle gördüm...

Pittsburgh 2-1 Cleveland

"Touchdown'a" 6 puan veriyor Amerikalılar. Touchdown'ın ardından kullanılan "field goal" ayakla vurularak havada duran kalenin içinden geçirilirse 1, pas yaparak çizgi geçilirse ekstra 2 puan olarak 6'nın üzerine eklenir. Touchdown becerilemeden 4. hakka gelinmiş ise field gol dener genelde hücum eden takım ve başarılı olunursa 3 puan kazanılır. Pek nadir görünen son ihtimal, hücum eden takımın oyuncusu top onda iken kendi kale sahası içinde savunma yapan takımın insan azmanlarından biri tarafından indirildiği takdirde oluşur ve savunma takımının hanesine 2 puan olarak yazılır.

Bir Amerikan Futbolu maçının 2-1 bitmesinin imkan ihtimali varsa biri bana anlatsın lütfen.

PS: Türkiye'de Amerikan futbolu, beyzbol, softbol ve ragbi ile birlikte aynı federasyon altında resmiyet kazanmış durumda. Üniversitelerde oynanan oyun, olası Amerikan karşıtlığına karşın "Korumalı Futbol" diye federe olabilmiş.

2 yorum:

Hiko dedi ki...

Uche Bey,

Inanmayin fener medyasinin her dedigine:) 2-1 diye bi skor yok. Baktim Pittsburg'un mac skorlarina. o mac 13-6 bitmis.(toplam 19 sayi) hem de 18 mac icindeki en az skorlu mac o olmus.

Okechukwu dedi ki...

bende baktım yazmadan önce hiko bey.)
tek touchdown, 4 tane field golle oluşmuş bide skor, ama objektif tavrımın takdirini bekler idim.
bizim eleştirimiz spor medyasına, fenerlisi galatasaraylısı yok:)