19 Haziran 2009 Cuma

Altın Eldiven

Fifa Konfederasyonlar Kupası Güney Afrika'da devam ederken benim kısmetime 2 Mısır maçı düştü. Brezilya'dan 90'da tartışmalı bir penaltı ile yedikleri gol sonucunda 4-3 mağlup oldukları ve İtalya karşısında tek golle galip geldikleri maçları izleme fırsatı buldum ve Mısır takımını sevdim.
Özellikle İtalya maçında çok iyi oynayan Mısır'ın kalecisi Essam Kamal El-Hadary fifa.com'un altın eldiven anketinde açık ara Buffon'un önünde olunca meraklısı için arşivden oyuncuyla ilgili aşağıdaki yazı çıktı.

Bizim Faruk Gürsoy'un (Richard Kingson) Wigan Athletic'e transfer olduğunu öğrenipte King Richard niyetine başladığım yazı (başlığını bile atmıştım) beni Mısır'ın efsanevi kalecisi El-Hadary'ye ulaştırdı. 12 senede 500 kereden fazla Al-Ahly forması giyen , defalarca Mısır ligi şampiyonluğunu kazanan , 3'er kez Afrika Şampiyonlar Ligi ve Afrika Süper Kupasına ulaşan ;milli takım kariyerinde 3 kez Afrika Uluslar Kupasını kaldırıp bunlardan ikisinde turnuvanın en iyi kalecisi seçilen bu oyuncu için efsanevi nitelendirmesi abartılı olmasa gerek.
Bu kadar övdük sıra geldi yermeye...

Hiç yorum yok: