28 Eylül 2008 Pazar

Mususi Ruhu

Bursaspor 5. maçlar sonucunda lider Trabzonspor'un ardından ikinci durumda ve tek mağlubiyetini Sivas deplasmanında aldı. 90 dakika izlediğim tek maçta Sivas'a mağlup olan Bursa'yı beğenmemiştim ancak aynı deplasmanda Fenerbahçe'yi izledikten sonra "yeşil timsahlara" haksızlık ettiğimi gördüm.
Timsah yürüyüşünün mucudi Mususi , Ercüment ve Baliç'i peşine takıp timsah yürüyüşünü Bursa'nın simgesi yaptığı yıllarda(94-97) bu seneye 5 maçta kaydettiği 4 golle muhteşem başlayan Sercan Yıldırım(1990 doğumlu) henüz futbola başlamamıştı. Yeşil incileri , yeşil timsahlara çeviren Uganda'lı Mususi 2005 yılında henüz 38 yaşındayken AIDS hastalığı sonucu ölmüş ancak arkasında Bursa şehrine çok güzel bir miras bırakmıştır. Bursa potansiyeli olan , her sezon ilk 5'te olması gereken , Avrupa kulüplerine Türkiye'de Bursa adında bir şehir olduğunu öğretmesi(anımsatması) gereken bir takım ve umuyorum performansını istikrarlı olarak arttırır.
3-2 galibiyetle sonuçlanan Kocaeli deplasmanında maçın son golü Türkiye gediklisi Maxim Romashchenko'dan geldi. 35 metreden kaydettiği inanılmaz gol öncesi maçın hakemi Aytekin Durmaz'la Belarus oyuncu arasında geçen diyalog ilginç;
"Frikik vuruşu öncesinde hakem Aytekin Durmaz topun duracağı yeri bana gösterdikten sonra kendisine "düdüğü bekleyecekmiyim hocam" dedim. O da bana "kaleye şut için çok uzak mesafe" dedi. Bende "görürüz hocam" dedim ve vuruşumu gerçekleştirdim, gol oldu. Galibiyeti kazandıran golü attığım için çok mutluyum. "

Hiç yorum yok: